preskoči na sadržaj

Gimnazija Velika Gorica

Login

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Kako reklame utječu na nas
Autor: Mislav Smolković, 24. 11. 2010.

ONO ŠTO JE PRIMARNO U ČOVJEKOVU ŽIVOTU NE TREBA SE OGLAŠAVATI

„ jesu li reklame manipulativne,
ili mi sami sebi dozvoljavamo
hoćemo li biti izmanipulirani ili ne“
 


Povodom Dječjeg tjedna u Velikoj Gorici održao se niz zanimljivih događaja. Tako je u utorak 12.listopada 2010. godine u 18 h u „Centru za djecu, mlade i obitelj“ održana tribina za srednjoškolce „Kako reklame utječu na nas?“. Tribinu su posjetile monoge škole među kojima i Gimnazija Velika Gorica, odnosno 2.c razred vođen profesoricom hrvatskog jezika Melitom Jakopović.
Donosim vam malo detalja o onome što se govorilo.
Tribini su prisustvovale prof. Gordana Kuterovac – Jagodić (profesorica razvojne psihologije na filozofskom fakultetu čiji su slobodni radovi usmjereni na utjecaje reklama na djecu), Sanda Lončar (dirkotorica tvrtke za konzalting i dizajn) i Igor Šumaković (televizijski producent). Saznali smo da se kroz oglašavanje daju informacije koje žele stvoriti pozitivne stavove, ali isto tako stvaraju i negativne. Također reklama nije proizvod novog doba, s obzirom da se još od davnina oglašavalo, ali tada na trgovima i otvorenim prostorima kako bi se nešto prodalo te je takvo reklamiranje imalo ružno djelovanje. Danas marketing služi za stvaranje umjerenih potreba te se proizvodi ističu kako bi se približili našim potrebama, odnosno sličnostima.
Sama riječ reklamiranje dolazi od talijanske riječi, što znači izvikivanje. Oglašavanje se može prenijeti na više načina. Neki od nas tu poruku mogu primiti, a neki ne, što zavisi o tome koliko smo zainteresirani za taj proizvod i koliko vjerujemo reklamama. Moramo znati da reklamiranje postoji i ondje gdje ga ne vidimo, također se oglašavati može i preko serija. Najskuplje su one reklame za telokomunikacije i banke. Upravo reklame za telekomunikacije najviše privlače osobe naše dobne skupine te se često hvatamo za ono što reklama prikazuje, ne razmišljajući što nam zapravo predstavljaju. Tako i malena djeca najbolje upijaju reklame jer još ne shvaćaju ništa i upravo je oglašavanje igračaka najbolji marketinški trik jer znaju da će djeca čim vide željeti baš to. Isto tako ono što je primarno u čovjekovu životu ne treba se oglašavati, što pokazuje da sve ono reklamirano nije toliko nužno za život.
Na kraju je postavljeno pitanje, jesu li reklame manipulativne, ali mi sami sebi dozvoljavamo hoćemo li biti izmanipulirani ili ne. Na kraju krajeva, samo donosimo odluke s razumijevanjem ili bez njega te ne možemo nikoga kriviti za naše donesene odluke. Najvažnije je dobro promisliti prije no što ćemo nasjesti na neke reklamne trikove.

Ana Turković, 2.c
 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju