preskoči na sadržaj

Gimnazija Velika Gorica

 > Nastava  > Predmeti  > Vjeronauk
Vijesti

MPT- Zdravlje

Autor: Nataša Čurić, 6. 7. 2019.

Domena POMOĆ I SAMOPOMOĆ – 4. ciklus (1. i 2. razred četverogodišnjih; 1. razred trogodišnjih srednjoškolskih programa)
ODGOJNO-OBRAZOVNA OČEKIVANJA ZNANJE VJEŠTINE STAVOVI PREPORUKE ZA OSTVARIVANJE OČEKIVANJA

C.4.1.A

Objašnjava opasnosti konzumacije alkohola i drugih psihoaktivnih tvari i akutnih trovanja alkoholom i drugim psihoaktivnim tvarima.

C.4.1.B

Procjenjuje i predviđa opasnosti kojima

je izložen s naglaskom na opasnosti koje su karakteristične za mlade.

C.4.1.C

Pravilno tumači upute o lijeku i

procjenjuje relevantnost zdravstvene

informacije.

Opisuje opasnosti akutnih trovanja alkoholom i drugim psihoaktivnim tvarima te

načine kako se zaštiti. Opisuje opasnosti u svakodnevnome životu i osnovne postupke zaštite i prve pomoći s naglaskom na opasnosti koje su karakteristične za mlade.

Prepoznaje važnost

pridržavanja uputa o lijeku.

Procjenjuje valjanost izvora informacija o bolesti.

Izbjegava konzumaciju alkohola i drugih psihoaktivnih tvari. Izbjegava opasnosti u kućanstvu i okolini te primjenjuje osnovne postupke

zaštite i prve pomoći s naglaskom na opasnosti koje su karakteristične za mlade.

Primjenjuje stečena znanja o načinu reagiranja u potencijalno opasnim situacijama.

Čita upute o primjeni lijeka i mogućim nuspojavama.

Informira se o zdravstvenim

činjenicama iz relevantnih izvora.

Prihvaća stav da je konzumacija alkohola i drugih psihoaktivnih tvari neprihvatljiva.

Usvaja stav o važnosti opreza zaštitnih postupaka i pružanja prve pomoći i samopomoći.

– integrirano u sat razredne zajednice

– suradnja s MUP-om – u aktivnostima školskih preventivnih programa

– suradnja s Hrvatskim Crvenim križem

C.4.2.A

Primjenjuje postupke pružanja prve pomoći pri najčešćim hitnim zdravstvenim stanjima.

C.4.2.B

Opisuje vodeće uzroke obolijevanja i smrtnosti i povezuje određena oboljenja s rizikom za pojavu tih bolesti.

C.4.2.C

Opisuje kako i kada pružiti prvu pomoć

učenicima sa zdravstvenim teškoćama.

Opisuje zdravstvena stanja i rizične čimbenike za obolijevanje.

Objašnjava postupke pružanja

prve pomoći uključujući

primjenu defibrilatora. Opisuje potrebe učenika s teškoćama u razvoju i kroničnim bolestima

koji polaze određenu školu.

Opisuje značenje uputa o lijeku

i izvora informacija o bolesti.

Pruža prvu pomoć.

Primjenjuje samopomoć pri akutnim zdravstvenim smetnjama.

Pridržava se ključnih informacija u uputi o lijeku.

Pretražuje različite izvore informacija.

Prihvaća stav da su briga o zdravlju i prevencija važni za zdravlje.

Prihvaća stav o važnosti

pružanju prve pomoći sebi

i drugima.

– integrirano u Biologiju, Hrvatski jezik i strani jezik, Vjeronauk

– suradnja s timom školske medicine

– radionice u organizaciji Hrvatskoga Crvenog križa,

– projektno

C.4.3.A

Obrazlaže važnost odaziva na sistematske preglede i preventivne preglede u odrasloj dobi.

C.4.3.B

Opisuje usluge e-zdravstva.

C.4.3.C

Obrazlaže pravo na izdavanje

zdravstvene iskaznice EU-a.

Opisuje mogućnosti i važnost ranog otkrivanja bolesti u muškaraca i žena.

Nabraja usluge e-zdravstva. Prepoznaje prava iz zdravstvene zaštite uključujući zdravstvenu iskaznicu EU-a.

Sudjeluje u programima i mogućnostima ranog otkrivanja bolesti u svojoj okolini.

Koristi se uslugama e-zdravstva. Koristi se pravima iz zdravstvene zaštite.

Prihvaća stav o važnosti preventivnih pregleda zbog ranog otkrivanja bolesti i uspješnijega liječenja.

Prihvaća prednosti usluga e-zdravstva.

– integrirano u Biologiju i u sat razredne zajednice u debatnim radionicama (uživo i internetom)

KLJUČNI SADRŽAJI

– opasnosti u svakodnevnome životu karakteristične za mlade: kemikalije, lijekovi, oštri predmeti, igla, sunce, elementarne nepogode, solarij, vodene površine, buka, pirotehnička sredstva i sl. – rizici i zaštita; tetoviranje i piercing

– čitanje upute o lijeku

– najčešće akutne zdravstvene smetnje (epileptični napad, hipoglikemija, astmatični napad, anafilaksija i druge alergijske reakcije, srčani i moždani udar), relevantne zdravstvene informacije; pružanje prve pomoći; krvne grupe

– osnovne informacije o najčešćim kroničnim nezaraznim bolestima koje su globalni javnozdravstveni problem jer se velik broj ljudi i djece nosi s njima (srčanožilne bolesti – moždani udar, srčani udar itd., dišne i maligne bolesti), oboljenja u obitelji kao rizični čimbenici

– važnost ranog otkrivanja bolesti (srčanožilne bolesti, zloćudne bolesti, ginekološki pregled, visoki krvni tlak, poremećaji masti u krvi, debljina, šećerna bolest)

– uporaba defibrilatora

– rizici – pretilost, smanjena tjelesna aktivnost i pušenje rizici su na koje možemo djelovati promjenom ponašanja. Npr. pretilost djece vodi u pretilost odrasle dobi te može dovesti do različitih stanja, kao što su smetnje disanja, kardiovaskularne bolesti (ateroskleroza, povišen krvni tlak, moždani i srčani udar), rezistencija na inzulin, potencijalni razvoj šećerne bolesti, psihološke tegobe, premaligna stanja i maligne bolesti

– učenici kojima je potrebna pomoć

– e-zdravstvo (e-uputnica, e-naručivanje, e-recept, e-građani); zdravstvena iskaznica EU-a

 




Raspored zvona

TRAJANJE SATA – 40 MIN

ODMORI – 5 MINUTA, A NAKON 2. I 4. SATA 10 MINUTA

UJUTRO

  1. 7.30 – 8.10
  2. 8.15 – 8.55
  3. 9.05 – 9.45
  4. 9.50 – 10.30
  5. 10.40 – 11.20
  6. 11.25 – 12.05
  7. 12.10 – 12.50

POSLIJE PODNE

  1. 13.30 – 14.10
  2. 14.15 – 14.55
  3. 15.05 – 15.45
  4. 15.50 – 16.30
  5. 16.40 – 17.20
  6. 17.25 – 18.05
  7. 18.10 – 18.50

RASPORED SATI
GVG

Kalendar
« Rujan 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 1. 2016.

Ukupno: 186875
Ovaj mjesec: 10814
Ovaj tjedan: 851
Danas: 202
CMS za škole logo
Gimnazija Velika Gorica / Ul. kralja S. Tomaševića 21, HR-10410 Velika Gorica / gimnazija-velika-gorica.skole.hr / ured@gimnazija-velika-gorica.skole.hr
preskoči na navigaciju