preskoči na sadržaj

Gimnazija Velika Gorica

 > Nastava  > Predmeti  > Vjeronauk
Vijesti

MPT- Osobni i socijalni razvoj

Autor: Nataša Čurić, 6. 7. 2019.

Domena C – 4. Ciklus (1. i 2. razred četverogodišnjega i 1. razred trogodišnjega srednjoškolskog obrazovanja): Ja i društvo

osr C.4.1.

Prepoznaje i izbjegava rizične situacije u društvu i primjenjuje strategije samozaštite.

Prepoznaje društvene situacije koje mogu ugroziti sigurnost pojedinca i njegov integritet. Prepoznaje različite oblike nasilja u mladenačkim vezama.

Prepoznaje međuvršnjačko nasilje i njegove negativne posljedice.

Razlikuje oblike ovisnosti i njihove posljedice.

Razlikuje učinkovite od neučinkovitih načina samozaštite.

Zna koje službe pružaju pomoć i zaštitu.

Povezuje utjecaj medija i društvenih mreža na donošenje odluka mladih.

Odupire se negativnim pritiscima u društvu.

Primjenjuje strategije samozaštite kojima izbjegava opasnost i negativan društveni utjecaj.

Neprihvatljivi su svi oblici nasilja.

Prema sadržajima medija i društvenih mreža treba se odnositi kritički.

U redu je reći »ne« i pritom se osjećati dobro.

Pedagoške radionice na satovima razrednika.

Vježbanje vještina i strategija odbijanja nagovora vršnjaka na neprihvatljivo ponašanje (igranje uloga, crtanje stripova).

Putem izvannastavnih aktivnosti. Uvrstiti u druge nastavne predmete.

Uklopljeno u kurikulum međupredmetne teme Zdravlje.

Suradnja s roditeljima radi educiranja i pružanja podrške zbog brojnih izazova odrastanja adolescenata.

Stručni suradnici organiziraju ili razvijaju, provode i evaluiraju preventivne programe.

Stručni suradnici savjetuju učenike, roditelje i učitelje.

osr C.4.2.

Upućuje na međuovisnost članova društva i proces društvene odgovornosti.

Zaključuje da društvene norme i pravila omogućuju siguran društveni život i socijalni angažman.

Prepoznaje i analizira važnost različitih skupina te njihovu ulogu i odgovornost u društvu.

Prilagođava ponašanje i djelovanje ciljevima i normama skupina koje teže pozitivnim društvenim vrijednostima. Pojedinac preuzima odgovornost za svoje ponašanje i poštuje prava svih članova društva.

Putem pedagoških radionica na satovima razrednika.

Razmjenjivanjem stavova i iskustava među mladima o tome tko utječe na njihovo ponašanje te kako mogu preuzeti odgovornost za svoje postupke.

Putem izvannastavnih aktivnosti.

Uvrstiti u druge nastavne predmete.

Uklopljeno u kurikulum međupredmetne teme Održivi razvoj.

Stručni suradnici savjetuju učenike, roditelje i učitelje.

osr C.4.3.

Prihvaća društvenu odgovornost i aktivno pridonosi društvu.

Prepoznaje kako aktivno pridonositi društvu.

Povezuje vlastitu društvenu odgovornost i doprinos kvaliteti života.

Argumentira važnost dobrotvornoga rada i volontiranja.

Donosi odluke i djelovanjem pridonosi zajednici i društvu.

Pozitivno djelovanje u zajednici i društvu odgovornost je svih članova.

Nužna je solidarnost u društvu.

Pojedinac je odgovoran za stvaranje i mijenjanje kvalitete života.

Dobrotvorni rad i volontiranje poželjni su oblici društvenoga djelovanja.

Putem pedagoških radionica

Na satovima razrednika poticati kohezivnost skupine.

U okviru izvanučioničke nastave djecu i mlade uključiti u društvena događanja suradnjom s lokalnom zajednicom i raznim organizacijama.

Uključiti učenike u projekte koji pridonose dobrobiti škole i zajednice.

Poticati volonterstvo i dobrotvorni rad u zajednici.

Organizirati dobrotvorne akcije u školi.

Putem svih nastavnih predmeta.

Uvršteno u kurikulum međupredmetnih tema Zdravlje i Održivi razvoj.

Partnerska suradnja roditelja i škole.

osr C.4.4.

Opisuje i prihvaća vlastiti kulturni i nacionalni identitet u odnosu na druge kulture.

Analizira društvene utjecaje koji oblikuju kulturni i nacionalni identitet.

Prepoznaje svoje prednosti i ograničenja povezane s pripadnošću određenoj zajednici.

Prepoznaje ponašanje i osjećaje koji su posljedica stereotipa i predrasuda.

Promatra društvene vrijednosti i pojave iz različitih perspektiva. Sve kulture imaju svoje vrijednosti i trebaju se međusobno poštovati.

Putem pedagoških radionica na satu razrednika u suradnji sa stručnim suradnicima;

izvannastavnim aktivnostima; posjetima kulturno-umjetničkim ustanovama.

Sudjelovanjem u manifestacijama i svečanostima u školi i lokalnoj zajednici.

Razmjena mladih sudjelovanjem u aktivnostima Erasmus+.

Sudjelovanjem u eTwining projektima učenici putem IKT tehnologije mogu komunicirati s učenicima drugih zemalja i upoznati druge kulture, običaje i način života mladih.

Uvrstiti u druge nastavne predmete.

Uklopljeno u kurikulum međupredmetnih tema Uporaba IKT-a, Građanski odgoj i obrazovanje i Održivi razvoj.

Partnersko djelovanje roditelja i škole.

Ključni sadržaji: suvremene ovisnosti i strategije samozaštite, osobna i društvena odgovornost u razvoju rizičnih ponašanja, vrste nasilja, utjecaj medija i društvenih mreža, interesne skupine i društvo, blagdani i obljetnice, kulturni identitet i multikulturalnost.




Raspored zvona

TRAJANJE SATA – 40 MIN

ODMORI – 5 MINUTA, A NAKON 2. I 4. SATA 10 MINUTA

UJUTRO

  1. 7.30 – 8.10
  2. 8.15 – 8.55
  3. 9.05 – 9.45
  4. 9.50 – 10.30
  5. 10.40 – 11.20
  6. 11.25 – 12.05
  7. 12.10 – 12.50

POSLIJE PODNE

  1. 13.30 – 14.10
  2. 14.15 – 14.55
  3. 15.05 – 15.45
  4. 15.50 – 16.30
  5. 16.40 – 17.20
  6. 17.25 – 18.05
  7. 18.10 – 18.50

RASPORED SATI
GVG

Kalendar
« Rujan 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 1. 2016.

Ukupno: 186875
Ovaj mjesec: 10814
Ovaj tjedan: 851
Danas: 202
CMS za škole logo
Gimnazija Velika Gorica / Ul. kralja S. Tomaševića 21, HR-10410 Velika Gorica / gimnazija-velika-gorica.skole.hr / ured@gimnazija-velika-gorica.skole.hr
preskoči na navigaciju