preskoči na sadržaj

Gimnazija Velika Gorica

 > Nastava  > Predmeti  > Vjeronauk
Vijesti

MPT- Građanski odgoj i obrazovanje

Autor: Nataša Čurić, 6. 7. 2019.

4. ciklus (1. i 2. razred četverogodišnjih; 1. razred trogodišnjih srednjoškolskih programa)

Domena A – Ljudska prava

Odgojno-obrazovna očekivanja

Učenik:

znanje vještine stavovi Preporuka za ostvarivanje očekivanja

goo A.4.1.

Aktivno sudjeluje u zaštiti ljudskih prava.

Uočava aktualne probleme u zajednici i objašnjava vezu s ljudskim pravima te načine zaštite ljudskih prava.

Koristi se vještinama raspravljanja u debatama,

tribinama i okruglim stolovima o zaštiti ljudskih prava.

Vrednuje odnos prema ljudskim pravima u zajednici.

– prikupljati primjere iz lokalne zajednice te predlagati rješenja za njihovu zaštitu (sati razrednika)

– posjetiti institucije (sudovi, pravobranitelji)

goo A.4.2.

Promiče ulogu

institucija i

organizacija u

zaštiti ljudskih

prava na europskoj i globalnoj razini.

Opisuje djelokrug institucija i ulogu organizacija u zaštiti ljudskih prava. Koristi se prikladnim načinima i mehanizmima obraćanja institucijama i organizacijama nadležnima za određeno kršenje ljudskih prava. Poštuje institucije i organizacije nadležne za kršenje ljudskih prava i uvažava njihovu funkciju.

– istražiti ulogu institucija koje se bave promicanjem i zaštitom ljudskih prava na području Republike Hrvatske i šire (sati razrednika, integrirano, Povijest)

– uključiti se u tribine i okrugle stolove vezane uz zaštitu ljudskih prava

– sudjelovati u akcijama sprječavanja nedemokratskih postupanja vlasti

– obraćati se institucijama radi zaštite ljudskih prava

goo A.4.3.

Promiče ljudska prava.

Navodi prilike i mogućnosti vezane uz ljudska prava u kojima može sudjelovati kao aktivan građanin zajednice. Predlaže načine organiziranja akcija u zajednici vezane uz pitanja ljudskih prava.

Vrednuje provedene aktivnosti i svoj doprinos u njima.

Zalaže se za ostvarivanje pozitivnih promjena u zajednici.

Zalaže se za interkulturalnost.

– upoznati javnost s načinima aktivnoga sudjelovanja i zaštite ljudskih prava koja su im povrijeđena u zajednici

– istraživati ljudska prava i sudjelovati u njihovu promicanju tijekom projekata (Projekt građanin, simulacija sjednice Hrvatskoga sabora, simulacija suđenja) – sudjelovati na radionici Prevencije trgovanja ljudima

goo A.4.4.

Promiče ravnopravnost spolova.

Objašnjava najvažnije pojmove uz ravnopravnost spolova.

Navodi institucije i organizacije koje štite ravnopravnost spolova i objašnjava njihovu ulogu.

Prepoznaje spolnu diskriminaciju i primjereno reagira na nju.

Aktivno i odgovorno odnosi se prema osobama različitoga spola.

Zalaže se za ravnopravnost spolova u svakodnevnim situacijama u obiteljskoj, bračnoj i svakoj drugoj zajednici.

– povezati sa sadržajima nastavnih predmeta: Povijest, Biologija, Vjeronauk, Sociologija, Etika i Psihologija i s međupredmetnim temama: Zdravlje i Osobni i socijalni razvoj

– tematski ili projektno u radionicama

goo A.4.5

Promiče prava

nacionalnih

manjina.

Navodi ustavna i zakonska prava nacionalnih manjina. Istražuje probleme s kojima se susreću pripadnici nacionalnih manjina.

Poštuje prava nacionalnih manjina.

Zalaže se za integraciju i ravnopravan tretman nacionalnih manjina.

– povezati sa sadržajima nastavnih predmeta: Povijest, Geografija, Vjeronauk, Etika i s međupredmetnom temom Osobni i socijalni razvoj

Ključni sadržaji

Obvezni

1. Načini zaštite ljudskih prava u zajednici

2. Nacionalni i međunarodni instrumenti zaštite ljudskih prava

3. Mogućnosti u kojima učenik može sudjelovati kao aktivan građanin zajednice

4. Društveno sudjelovanje u zajednici (civilno društvo, građanski neposluh)

5. Spol, spolni identitet

6. Prava nacionalnih manjina, kulturni pluralizam

Preporučeni

1. Rezultati akcija u zajednici

2. Pravo na obrazovanje i pravo na rad

 

Domena B – Demokracija

Odgojno-obrazovna očekivanja

Učenik:

znanje vještine stavovi Preporuke za ostvarivanje očekivanja

goo B.4.1.

Promiče pravila demokratske zajednice.

Obrazlaže osnovne političke koncepte i procese.

Obrazlaže zašto se ljudi udružuju u političke zajednice.

Objašnjava način formiranja i ulogu demokratske vlasti te potrebu ograničenja i kontrole vlasti.

Prepoznaje važnost i posljedice političkih odluka za vlastiti život. Zastupa važnost demokratske svijesti političke kulture građana u rješavanju društvenih i političkih problema.

– povezati sa sadržajima nastavnih predmeta Etika i Povijest; integrirano

– sat razrednika i izvanučionička nastava

– projekti

– međupredmetne teme: Osobni i socijalni razvoj, Održivi razvoj

goo B.4.2.

Sudjeluje u odlučivanju u demokratskoj zajednici.

Objašnjava razliku između demokratskih društava i društava u kojima su ljudi diskriminirani.

Navodi ograničenja neposredne demokracije.

Obrazlaže različite utjecaje na stupanj razvoja demokracije.

Istražuje prošle i aktualne događaje i procese s gledišta demokratskih vrijednosti. Zastupa razvoj demokracije.

– povezati sa sadržajima nastavnih predmeta Etika, Povijest

– sat razrednika i izvanučionička nastava

– metode procesne drame s aktualnim temama u društvenom/političkom okružju

– sudjelovati u Savjetima mladih

goo B.4.3.

Analizira ustrojstvo vlasti u Republici Hrvatskoj i Europskoj uniji.

Objašnjava ustrojstvo vlasti u Republici Hrvatskoj.

Navodi institucije Europske unije.

Uspoređuje funkcije institucija Republike Hrvatske i Europske unije. Zastupa svoje interese i interese svoje lokalne zajednice u Hrvatskoj i Europskoj uniji.

veza s nastavnim predmetom Povijest

– sat razrednika i izvanučionički (projekti i posjet institucijama)

Ključni sadržaji

Obavezni

1. Moć, vlast, autoritet

2. Izvori vlasti

3. Potreba ograničenja i kontrole vlasti

4. Povezanost zajedničkog (općeg) dobra i domoljublja

5. Karakteristike demokratskih i nedemokratskih režima

6. Ustrojstvo vlasti u Republici Hrvatskoj i njene institucije

7. Institucije Europske unije

 

 

Domena C – Društvena zajednica

Odgojno-obrazovna očekivanja

Učenik:

znanje vještine stavovi Preporuka za ostvarivanje očekivanja

goo C.4.1.

Aktivno se uključuje u razvoj zajednice.

Objašnjava značenje, ulogu i postignuća zajednice pri rješavanju problema .

Uključuje se u promociju i aktivnosti zajednice .

Razvija komunika – cijske i socijalne vještine zagovaranja i promicanja vrijednosti i ciljeva zajednice.

Zalaže se za ulaganje u razvoj zajednice.

– kritički promišljati o problemima (Psihologija, sat razrednika, Povijest, Geografija)

– sudjelovati u akcijama u zajednici

goo C.4.2.

Dobrovoljno sudjeluje u društveno korisnom radu.

Navodi humanitarne organizacije u zajednici i opisuje njihovo djelovanje. Uključuje se i organizira humanitarne aktivnosti u skladu s uočenim potrebama pojedinaca.

Ukazuje na potrebu za humanitarnim djelovanjem.

Smatra da društveno koristan rad doprinosi osobnom razvoju i društvenomu napretku u cjelini.

– sudjelovati u društveno korisnom radu u suradnji s udrugama civilnoga društva

– volontirati sukladno Zakonu o volonterstvu

goo C.4.3.

Promiče kvalitetu života u zajednici.

Objašnjava društvenu isključenost.

Objašnjava uzroke i posljedice virtualnoga nasilja i nasilja u mlade – načkim

vezama.

Opisuje ulogu nevladinih organizacija.

Reagira na društvenu isključenost i nasilno ponašanje.

Sudjeluje u radu nevladinih

organizacija i drugih organizacija civilnoga društva.

Preuzima odgovornost za svoje ponašanje i komunikaciju.

Zalaže se za ostvarivanje ciljeva nevladinih organizacija i drugih organizacija u zajednici.

Smatra korupciju negativnom pojavom.

– promicati demokratizaciju škole kroz suradnju s civilnim društvom

– Vijeće učenika

– sudjelovati u akcijama civilnoga društva (međupredmetne teme: Zdravlje, Osobni i socijalni razvoj, Uporaba informacijsko-komuni – kacijske tehnologije,sat razrednika, Psihologija, Etika, Vjeronauk, Hrvatski jezik)

– sudjelovati u aktivnostima i projektima nevladinih organizacija, pratiti i predstaviti informacije objavljene u medijima

– međupredmetne teme: Poduzetništvo, Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije i Održivi razvoj

Ključni sadržaji

Obavezni

1. Nevladine organizacije

2. Projekti lokalne zajednice

3. Društvena solidarnost

4. Posljedice odnosa prema javnom dobru u zajednici

Preporučeni sadržaji:

1. Pravo na obrazovanje

 




Raspored zvona

TRAJANJE SATA – 40 MIN

ODMORI – 5 MINUTA, A NAKON 2. I 4. SATA 10 MINUTA

UJUTRO

  1. 7.30 – 8.10
  2. 8.15 – 8.55
  3. 9.05 – 9.45
  4. 9.50 – 10.30
  5. 10.40 – 11.20
  6. 11.25 – 12.05
  7. 12.10 – 12.50

POSLIJE PODNE

  1. 13.30 – 14.10
  2. 14.15 – 14.55
  3. 15.05 – 15.45
  4. 15.50 – 16.30
  5. 16.40 – 17.20
  6. 17.25 – 18.05
  7. 18.10 – 18.50

RASPORED SATI
GVG

Kalendar
« Rujan 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 1. 2016.

Ukupno: 186875
Ovaj mjesec: 10814
Ovaj tjedan: 851
Danas: 202
CMS za škole logo
Gimnazija Velika Gorica / Ul. kralja S. Tomaševića 21, HR-10410 Velika Gorica / gimnazija-velika-gorica.skole.hr / ured@gimnazija-velika-gorica.skole.hr
preskoči na navigaciju